Counter-Strike został wydany przez Gooseman'a
i Cliffe'a 19 czerwca 1999 roku i od tego czasu jest wciąż ulepszany. CS jest
modyfikacją (MOD'em) wspaniałej gry jaką jest Half-Life, a właściwie jego trybu
Multiplayer. Wysiłki autorów skupiły się na zbudowaniu klimatu dwóch walczących
ze sobą drużyn: Terrorystów (Terrorists) i Anty-Terrorystów (Counter-Terrorists).
Co w takim razie różni CS od innych gier wieloosobowych ? Przede wszystkim
większy realizm! W porównaniu na przykład z serią gier Quake, w CS nie
znajdziemy porozrzucanych apteczek, amunicji i powerupów. Wszelki>ekwipunek
i broń
, potrzebną w trakcie rozgrywki, gracz musi kupić za zarobione pieniądze. Można
tego dokonać przez wykonanie zadania (podłożenie bomby, uratowanie zakładników,
zabicie VIP'a etc.), oraz zabijanie przeciwników.
Tryby rozgrywki:
1. Hostage Rescue (odbicie
zakładników).
Ten tryb rozgrywany jest na mapach cs_xxxxx. Zadaniem
antyterrorystów (CT) jest odbicie zakładników przetrzymywanych w bazie
terrorystów (T) i doprowadzenie ich do punktu ratunkowego. Terroryści natomiast
muszą im w tym przeszkodzić. Rozgrywka kończy się w momencie, gdy CT uwolnią
wszystkich zakładników, któraś z drużyn straci wszystkich graczy lub skończy się
czas przeznaczony na rozgrywkę.
2. Bomb / Defuse (podłożenie /
rozbrojenie bomby)
Akcja rozgrywki toczy się na mapach de_xxxxx, a główną
rolę odgrywają terroryści. Mają oni za zadanie przedrzeć się do wyznaczonego
miejsca, w którym muszą podłożyć bombę. Oczywiście CT będą im w tym
przeszkadzać. Rozgrywka kończy się w momencie wybuchu bomby, rozbrojeniu jej
przez CT, stracie wszystkich graczy przez jedną z drużyn lub skończeniu się
czasu.
3. Assassination (zamach).
Areną działań są mapy as_xxxxx. Jeden z graczy CT staje
się VIPem, którego reszta drużyny musi eskortować do specjalnego punktu
ewakuacyjnego. Zadaniem T jest zabicie VIPa a jest ono utrudnione, ponieważ mogą
oni kupić jedynie niektóre rodzaje broni. Rozgrywka kończy się gdy VIP
bezpiecznie dotrze do punktu ewakuacyjnego, T zabiją VIPa, drużyna straci
wszystkich graczy lub czas rozgrywki zostanie przekroczony.
4. Escape (ucieczka).
Ten tryb został oficjalnie wycofany w CS beta 7.0, jednak
możliwość gry pozostała. Miejscem tego rodzaju rozgrywki są mapy es_xxxxx.
Zadaniem terrorystów jest ucieczka z terenu działań do wyznaczonego punktu. Nie
jest to łatwe, gdyż T nie mogą kupować broni - jedyną możliwością jej zdobycia
jest odnalezienie miejsca, w którym broń jest składowana. CT muszą oczywiście
powstrzymać T przed ucieczką. Rozgrywka kończy się gdy połowa graczy T ucieknie,
CT powstrzymają (zabiją) większość terrorystów, jedna z drużyn straci wszystkich
graczy lub skończy się czas. Po 8 rozgrywkach w tym trybie, role się odwracają.
Taryfikator, czyli za co kasa
AKCJA |
PRZYCHODY/STRATY |
Uratowanie
zakładnika |
$1000 dla
ratującego, $150 dla kolegów z drużyny |
Zabicie zakładnika
|
-$1500 dla strzelca
|
Dotknięcie
zakładnika |
$150 dla
dotykającego, po $100 dla kolegów z grupy |
Zabicie przeciwnika
|
$300 dla strzelca
|
Odstrzał kolegi
z drużyny |
-$3300 dla strzelca
|
Wygrana Terrorystów
przez detonację bomby |
$2750 dla każdego
Terrorysty |
Wygrana przez
eliminację na mapie cs_xxx |
$2000 dla każdego
z wygranej drużyny |
Wygrana przez
eliminację na mapie de_xxx |
$2500 dla każdego
z wygranej drużyny |
Wygrana CT przez
rozbrojenie bomby |
$2750 dla każdego CT
|
Wygrana CT przez
uratowanie zakładników |
$2000 dla każdego CT
+ premie (patrz niżej) |
Premia za
przetrwanie zakładnika |
$150 dla każdego
drużynie |
Premia za
uratowanego zakładnika |
$250 za głowę dla
wszystkich CT |
Po przegranej (na
start w następnej) |
$1400 na głowę
|
Po 3 przegranych pod
rząd (na odbicie się od dna) |
$1400 + $500 za
rundę (max $2900) na głowę |